O nas
Niepubliczne Przedszkole Specjalne „Dobry Start” zostało stworzone w 2015 r. z myślą i dla dzieci z autyzmem, zespołem Aspergera, innymi całościowymi zaburzeniami rozwoju, niedosłyszeniem, niedowidzeniem, niepełnosprawnością ruchową, niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanymi i znacznym oraz niepełnosprawnościami sprzężonymi, celem niesienia kompleksowej pomocy terapeutyczno - edukacyjno - wychowawczej.
Nasze cele:
Nasze zadania:
Sposoby realizacji zadań:
Nasze cele:
- wspomaganie indywidualnego, wszechstronnego rozwoju psychofizycznego dziecka, zgodnie z jego potencjałem i potrzebami,
- realizacja podstawy programowej wychowania przedszkolnego,
- ścisła współpraca z rodziną dziecka w procesie rewalidacyjno - wychowawczym.
Nasze zadania:
- zapewnienie stałej opieki nad dziećmi w czasie pobytu w przedszkolu oraz poza terenem przedszkola, z zachowaniem zasad bezpieczeństwa,
- zapewnienie zajęć dodatkowych i udziału dzieci w terapiach grupowych i indywidualnych,
- prowadzenie procesu rewalidacyjnego w oparciu o indywidualne programy edukacyjno - terapeutyczne, dostosowane do potrzeb i zaleceń zawartych w orzeczeniach o potrzebie kształcenia specjalnego,
- wspomaganie indywidualnego rozwoju dziecka z wykorzystaniem jego własnej aktywności i motywacji do działania,
- stwarzanie warunków do rozwoju samodzielności oraz umacniania wiary we własne siły i możliwości osiągania sukcesu,
- przygotowanie do podjęcia edukacji na dalszych etapach poprzez kształcenie dojrzałości szkolnej,
- wybór najbardziej efektywnych metod i form pracy oraz terapii, dostosowanych do potrzeb dzieci z niepełnosprawnością,
- ścisła współpraca z rodzicami dzieci w celu ujednolicenia i intensyfikacji oddziaływań rewalidacyjnych.
Sposoby realizacji zadań:
- opracowanie dla każdego dziecka indywidualnego programu edukacyjno - terapeutycznego z uwzględnieniem zaleceń zawartych w orzeczeniach Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej,
- organizowanie zajęć grupowych i indywidualnych dostosowanych do potrzeb dzieci,
- troska o rozwój fizyczny i ruchowy dziecka w ramach zajęć na świeżym powietrzu oraz w sali rehabilitacyjnej,
- organizowanie wycieczek poza teren przedszkola w celu integracji z otoczeniem.
- Grupy przedszkolne
- Terapie